NBA 2K20

0
110

Jesen nam, po običaju, ponovo donosi nova izdanja sportskih simulacija pa tako ni ova godina nije izuzetak. Novi nastavak NBA 2K franšize dolazi u jeku svjetskog košarkaškog prvenstva koje se ove godine održava u Kini, tako da ljubitelji košarke mogu da prekrate pauze između utakmica igrajući se sa najvećim imenima koja su ikad stala na parket NBA lige. Lista timova i igrača je zaista impresivna, a ponovo su pored sadašnjih rostera prisutni i najznačajniji classic timovi iz svih era, te fantasy timovi sastavljeni od najboljih igrača koji su kroz istoriju igrali za određenu franšizu. Ako ste se nekad zapitali kako bi izgledala igra Rocketsa sa petorkom Harden, McGrady, Drexler, Olajuwon i Ming eto šanse da to otkrijete iz prve ruke.

Poseban dodatak je ubacivanje WNBA timova, nešto što NBA LIVE ima već neko vrijeme. Vizuelno, igranje sa ženskim igračima izgleda dosta drugačije, pokreti su sporiji, igrači(ce) manjih proporcija, izbačaj je drugačiji, nema zakucavanja, no, u suštini, to je ista stara dobra košarka.

Novina u gameplayu nema mnogo. Dužim igranjem počinju da se primjećuju određene sitnice kao što su lakše i tečnije izvođenje driblinga, precizniji pasovi a i AI pravi manje gluposti nego ranije, te je strpljiv i mnogo lakše koristi svaku vašu grešku ili eksploatiše vrline igrača sa kojima upravlja da ostvari prednost na terenu. Takođe, igrači se mnogo više na terenu ponašaju u skladu sa svojim fizikalijama, jasnija je razlika između brzih bekova i sporih centara, te je u odbrani gotovo nemoguće da prvi zaustave potonje u missmatchu, i obratno.

I sve to mnogo lijepo izgleda. Igrači se prirodno kreću, postavljaju se na terenu prema pozicijama i pozvanoj akciji, pa, ukoliko poznajete bar osnove košarkaške taktike, te uz malo vježbe, možete lako napraviti akcije koje će na televizoru izgledati baš kao da gledate pravu utakmicu. Još ljepše izgledaju akcije koje poziva AI, koji će, na primjer, iskoristiti svako vaše loše postavljanje da odigra pick-and-roll za udžbenike. Tu su i tzv. signature moves pojedinih igrača, Jordanov fadeaway nije nikad bolje izgledao kao ni Jabbarov hook shot, dok će vas pick igra Stockton – Malone dovoditi do očaja ukoliko se nađete na suprotnom kraju terena.

Grafički, igra sija, svaki piksel i sprajt je besprekorno ispoliran, sve glatko klizi, jedini primjećeni bug je nestajanje pojedinih audio zapisa u nekim dijalog sekvencama u MyCareer modu, što će, vjerujem, biti ispeglano prvim patchom. Audio podrška je solidna, no nekako je s godinama postalo zamorno slušati stalno hip-hop muziku uglavnom na isti kalup, te bi autori ubuduće mogli malo da povedu računa da prošire repertoar i sa drugim muzičkim žanrovima. S druge strane, komentatorski vokabular je, iz godine u godinu, sve obimniji i dugo vremena nećete osjetiti da su rečenice skriptovane niti da se ponavljaju.

Što se modova tiče, ponovo su prisutni MyTeam, MyCareer i MyLeague u koji je inkorporiran i MyGM mode.

MyTeam mode vam nudi mogućnost da sastavite tim po svom ukusu i oprobate, online ili offline, protiv prijatelja, random neprijatelja ili AI protivnika. Početni tim dobijate otvaranjem posebnih pakovanja sa karticama igrača, te je vaš tim u početku skupina random stranaca, osim zvijezde tima koju birate između ograničenog broja ponuđenih all star igrača. Bolje igrače i opremu osvajate pobjeđivanjem u različitim takmičenjima i kompletiranjem posebnih izazova, što vam omogućava da kupite nova pakovanja kartica u kojima se oni nalaze. Ako vam ovo zvuči zamorno, uvijek možete kupiti pakovanja za pravi novac pomoću mikrotransakcija, što ni u kom slučaju ne podržavam.

MyCareer mode je nešto što 2K serijal baštini i unaprijeđuje već duži niz godina, pa ni ova nije izuzetak. Bez otkrivanja spoilera, priča napravljena za ovogodišnje izdanje je bolja i dublja nego ikad, te uključuje takva imena iz svijeta filmske industrije kao što su Idris Elba i Rosario Dawson. No, pošto se priča privede kraju, očekuje vas stari, dobri karijerni mod na koji smo navikli, spor i zamoran. Situacija je nešto bolja nego prethodnih godina, ali i dalje podrazumjeva ogroman broj sati da biste unaprijedili vašeg igrača, ili, kao i u prethodnom pasusu, ako vam to zvuči zamorno, pogađate, tu su stare dobre mikrotransakcije.

MyLeague mod omogućava igranje klasičnih i custom liga sa određenim timom, uključujući i WNBA ligu i timove. Miješanje timova po polnoj osnovi u jednu ligu nije moguće, pa smo ostali i dalje uskraćeni za odgovor koji pol bolje gura loptu kroz obručeve.

U okviru MyLeague moda smjestio se i MyGM mod, strateška potezna smicalica u kojoj ste stavljeni u ulogu generalnog menadžera određenog tima koji mora da manevriše između želja i potreba vlasnika tima, trenera i igrača, a sve sa ograničenim resursima (action pointsima). Zadataka na dnevnom nivou uvijek ima mnogo više nego što možete da stignete da odradite, tako da će vam neko uvijek ostati nezadovoljan, što će vas neizbježno dovesti do ribanja od strane gazde, i na kraju posljedično i do otkaza. Idealno za sitne noćne sate kada vas muči nesanica.

Zaključak:

NBA 2K20 je ponovo umiven, presvučen i ušminkan za novu školsku godinu. Godinu stariji i mudriji, no u osnovi ne donosi mnogo toga novog. Pohvalno je što su se autori potrudili da unaprijede story mode, i eliminišu veliku većinu nedostataka i bagova iz prošlog izdanja, no to je nešto što očekuje svako ko za 2K20 izdvoji 60$ koliko košta osnovno izdanje ove igre na launchu. S druge strane igra je još uvijek (iako ne toliko kao u prethodnim izdanjima) okrenuta mikrotransakcijama što dodatno odbija sve one koji ne žele da daju ni centa više od osnovne cijene igre kako bi uživali u svim njenim odlikama.

Ukoliko posjedujete neko od prethodnih izdanja NBA 2K franšize, možda je bolje da se bar još neko vrijeme zadržite na njemu, dok cijena 2K20 ne padne bar na cifru koja bi vama bila prihvatljiva.

Ipak, gledajući objektivno, NBA 2K20 je trenutno najbolja simulacija košarke koja postoji, barem dok EA ne izbaci svoj novi NBA LIVE 20 krajem godine. A vjerovatno će biti i nakon toga.

+ Grafika i gameplay